blog

Gyulladáscsökkentés természetesen

2021.06.16 14:50
Gyulladáscsökkentés természetesen

Az emberi test többféle gyulladással néz szembe, ami sokszor fájdalommal és még több egészségügyi problémával jár. Helytelen diéta, fokozott stressz, sérülések, fogorvosi panaszok és számos más változatban jelentkezhet gyulladás szervezetünkben.

Azt azonban kevesen tudják, hogy az ilyen komoly betegségek könnyíthetőek a megfelelő ételek fogyasztásával. Ebben a bejegyzésben összegyűjtöttünk pár élelmiszert, ami segíti a természetes gyulladáscsökkentést, így jótékony hatásuknak köszönhetően ajánlott a rendszeres fogyasztásuk. Tartsuk szem előtt a megelőzést és figyeljünk oda szervetünk jelzéseire.

 

Gyömbér

A gyömbér fájdalomcsillapító és gyulladáscsökkentő hatása felér pár gyógyszer erejével! Ehetjük nyersen, vagy kifőzhetjük teaként, a fájdalom minden esetben csökkenni fog, mintha szó szerint bevettünk volna valamilyen fájdalomcsillapítót.

Cayenne bors

A Cayenne borsot a pirosas színéről lehet a legkönnyebben felismerni, és őrölt fűszerként kapható. Ez a csípős étel kapszaicint tartalmaz, ami nemcsak endorfinokat generál, hanem enyhíti a fájdalmat is. Hozzáadhatjuk az ételekhez, vagy feloldhatjuk vízben, bár az előbbi megoldás talán elviselhetőbb és élvezhetőbb.

Cseresznye

Újabb piros ételünk a cseresznye, ami antocianin nevű kémiai vegyületet tartalmaz, és szó szerint blokkolja a fájdalmat. Ha lehetőségünk van a napi fogyasztására, akkor akár 25%-kal is csökkentheti a fájdalmat. Amennyiben valaki nem szereti nyersen rágcsálni, úgy akár italként is megállja a helyét.

Fokhagyma

Ki ne hallott volna a fokhagyma pozitív hatásairól? Ez az élelmiszer blokkolja a fájdalmat, miközben gyulladáscsökkentő tulajdonságokkal is rendelkezik. Ha ez nem lenne elég, akkor antioxidáns élelmiszer, tehát a méregtelenítésben is fontos szerepe van a fokhagymának. Ha lehet, akkor fogyasszuk nyersen is, például salátában vagy akár valamilyen mártásban.

Cékla

Az ehető természetes gyógyszerek következő szereplője a cékla. Ez az édes ízű antioxidáns nemcsak a fájdalmat blokkolja, hanem az immunrendszer jobb működéséhez is hozzájárul. Az a legjobb, ha salátában fogyasztjuk, vagy gyümölcslé összetevőjeként.

Brokkoli

A brokkoli szintén nagyszerű antioxidáns és gyulladáscsökkentő. A fogyasztása azoknak ajánlott, akik ízületi gyulladásban vagy ízületi fájdalmakban szenvednek, de a többiek étrendjében is nyugodtan szerepelhet. A gyerekek esetében sajnos nincs könnyű dolgunk vele.

Olívaolaj

Nem véletlen, hogy azokban az országokban, ahol rengeteg olívaolajat használnak, az emberek egészségesebbek, mivel az extra szűz olívaolaj antioxidáns és gyulladáscsökkentő. Ha lehet, akkor cseréljük le az otthoni olajokat, és válasszuk ezt!

Áfonya

A következő gyümölcs az áfonya, ami nagyon erős gyulladáscsökkentő, miközben a szívbetegségre, a krónikus fáradtságra és allergiára is ajánlott a fogyasztása. Minél többször eszünk belőle, annál jobban meghálálja majd a szervezetünk.

Narancs, grapefruit

A listáról nem hiányozhat a narancs és a grapefruit kombó sem. Ezek C-vitaminban gazdagok, és csökkentik a gyulladások kockázatát. Azonban arra figyeljünk, hogy a belőle készült gyümölcslé túl sok cukrot tartalmaz, így inkább a hagyományos módszerrel együk meg.

Zöld tea

Köztudott, hogy a zöld tea is nagyszerű antioxidáns forrás, ami gátolja a gyulladás kialakulását. Itt érdemes megjegyezni, hogy a fogyni vágyók számára is jól jön a rendszeres fogyasztása, tehát tényleg csak nyerünk vele.

Kurkuma

A kurkuma rengeteg pozitív tulajdonsággal rendelkezik, főleg, ha fájdalomról és gyulladásról van szó. Ha biztosra akarunk menni, akkor érdemes olyan diétát összeállítani, ami nagy mértékben tartalmazza, de próbáljuk nyersen fogyasztani, például turmixokban.