blog

A méregtelenítés szerepe fogyókúra esetén

2021.05.19 10:59
A méregtelenítés szerepe fogyókúra esetén

A diéta és a méregtelenítés a legtöbbször kéz a kézben járnak, mivel tökéletesen kiegészítik egymást. Ha azt szeretnénk, hogy tényleg beinduljon a fogyás, akkor általában meg kell szabadulnunk az ezt akadályozó toxinoktól is.

Lényegében nagyon sok mód van arra, hogy megfelelően méregtelenítsük a szervezetünket, akár diéta nélkül is, de ha valamiért a fogyókúra mellett döntünk, akkor érdemes odafigyelni a szervezetünkben az évek alatt felgyülemlett méreganyagokra is. Hiába próbálunk egészségesen élni és táplálkozni, a szennyezett levegő és az előregyártott élelmiszerek sajnos gondoskodnak ennek az ellenkezőjéről.

 

Mivel többféle módon is ki vagyunk téve a különböző toxinoknak, fontos, hogy biztosítsuk a megfelelő antioxidánsellátást. Ráadásul a méregtelenítéssel a fogyókúrát is támogatjuk, és hamarabb érhetünk el látványosabb eredményeket. 

A méregtelenítés fontossága

A szervezetünkben lévő kiválasztó szerveink folyamatosan dolgoznak a különböző méreganyagok ellen. A máj és a vese teszik a dolgukat, de a helytelenül berögzült életmód és a rossz táplálkozás nem nyújtanak optimális közeget ehhez. Ennek eredményeként több tünet is jelentkezhet, amiket természetesen nem szabad figyelmen kívül hagyni. Ilyen tünetek lehetnek például:

  • emésztési zavar és gázok
  • hasi gyulladás
  • fémes íz a szájban
  • hosszan tartó fáradtság
  • koncentrációs nehézségek
  • rossz lehelet
  • állandó vagy gyakori fejfájás

Ezek után joggal merülhet fel a következő kérdés: mit tehetünk? Szerencsére nem kell hatalmas változásokra gondolnunk, elég, ha finoman kiigazítjuk a diétánkat. Az egészséges étkezési szokások nemcsak a fogyásban segítenek majd minket, hanem a méregtelenítésben is. Nézzük is meg, hogy min érdemes változtatni a megfelelő eredmények érdekében!

Több zöldség

A friss zöldségek, különösen nyersen fogyasztva, nagy dózisú antioxidánst, vitamint és ásványi anyagot tartalmaznak. Ennek köszönhetően a szervezet elkezdi a tisztulási folyamatot, a máj jobban működik, a méreganyagok pedig távoznak.

A legjobb méregtelenítő zöldségek:

  • káposzta
  • spenót
  • paradicsom
  • hagyma, fokhagyma
  • spárga
  • articsóka

Együnk gyümölcsöt

A zöldségek után fontos beszélni a gyümölcsökről is természetesen. Ha a diétánk megengedi, akkor érdemes többször enni belőlük egy nap, mivel a magas rosttartalom megkönnyíti az emésztési folyamatokat. Ha szeretnénk méregteleníteni is, akkor fordítsunk figyelmet a piros színű gyümölcsökre, mivel ezek több antioxidánst tartalmaznak.

A legjobb gyümölcsök:

  • sárgadinnye
  • görögdinnye
  • ananász
  • alma
  • körte
  • szilva
  • piros gyümölcsök

Segítsük a méregtelenítést bio alapanyagokból készült méregtelenítő táplálékiegészítőkkel

Ezek a természete alapanyagokból készült táplálékiegészítők meggyorsítják a méregtelenítés folyamatát a bennük található hatóanyagok segítségével. Ezen kiegészítők természetes növényi eredetűek, így alkalmazásuk mellékhatás mentes. Különböző méregtelenítő folyamatokért különböző hatású termékek felelnek, így ennek megfelelően van lehetőségünk kiválasztani épp azt, amire a leginkább szükségünk lehet.

Kerüljük a feldolgozott élelmiszereket

Nagyon fontos kerülni a feldolgozott élelmiszereket. Igaz, hogy ezek gyors megoldást jelentenek, amikor éhesek vagyunk, azonban a finomított liszttel és cukorral csak problémánk lesz. Az első pár napban nehezen fogunk tudni leszokni a cukorról, de ha kitartóak vagyunk, akkor a szervezetünk nem fogja többet kérni.

Válasszuk a teljes kiőrlésű gabonát

A legtöbb diéta azt tanítja, hogy kerülni kell a gabonát, mivel a szénhidrátok nem segítenek a fogyásban. Ha azonban szeretnénk méregteleníteni is, akkor teljes kiőrlésű gabonát eszünk, mivel ez jelenti a fő energiaforrást. Az a legfontosabb, hogy a finomított (fehér) helyett az integrált vegyük le a polcról, vagy készítsük el otthon.

Igyunk, igyunk, igyunk

Végül, de nem utolsó sorban érdemes odafigyelni a vízfogyasztásra is!